Hoe ga jij de marketing p’s inzetten? (voorbeeld)
(De belangrijkste marketinginstrumenten zijn: product, prijs, plaats, personeel en promotie, ook wel de marketing p’s genoemd.)
Prijs, zie:
http://www.goedeondernemer.nl/2018/02/28/wat-ga-je-met-de-prijs-doen-om-de-verkoop-te-bevorderen/
Product
Wat ga je met de producten/diensten doen om de verkoop te bevorderen?
Volledig voor de kwaliteit instaan. Klanten aanvullende garantie aanbieden.
Plaats
Hoe gaat de verkoopplaats de verkoop stimuleren?
1. De verkoopplaats moet bereikbaar zijn als ik een pand huur. <br>
2. Ik ontvang geen klanten aan huis als ik mijn bedrijf aan huis start. Ik ontvang klanten op mijn flexplek of ik ga naar de klanten toe.
Personeel
Hoe ga je zelf en eventueel het personeel de verkoop stimuleren?
Boeken lezen of cursussen volgen. Aandacht aan de uiterlijke verzorging besteden. Een juiste beroepshouding hebben.
Promotie
Welke promotiemiddelen gaan de verkoop stimuleren?
Internetmarketing. Flyers. Mond-tot-mondreclame. Adverteren in de lokale krant. Persoonlijke verkoop.